Autoškola Testy Technické predpisy 1. Povinnou výbavou motorového vozidla kategórie M, N, T, C a Ps sú A) náhradné stierače, B) homologizovaný prenosný výstražný trojuholník, C) protisklzové reťaze. 1 bod 2. Policajt v rovnošate dáva znamenie na zastavenie vozidla A) vztýčením ruky alebo zastavovacieho terča a za zníženej viditeľnosti červeným svetlom, ktorým pohybuje v hornom polkruhu, B) kývaním ruky hore a dolu, C) vodorovným kývaním ruky cez stred tela; na zdôraznenie tohto pokynu môže použiť znamenie píšťalkou. 1 bod 3. Prevádzkovateľ nesmie v premávke na pozemných komunikáciách prevádzkovať vozidlo, A) ktorého celková prípustná šírka vozidla presahuje 2200 mm, B) ktoré nebolo v lehote jedného mesiaca po jeho prvom prihlásení do evidencie podrobené emisnej kontrole, C) ktoré bolo pri kontrole originality vozidla, ak takejto kontrole podlieha, hodnotené výsledkom nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách. 1 bod 4. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak A) sú na tej istej náprave použite rôzne pneumatiky, B) najnižší bod činnej svietiacej plochy obrysových svetiel je vyššie ako 350 mm nad rovinou vozovky, C) diaľkové svetlomety nie je možné prepnúť na obrysové svietidlá. 1 bod 5. Prevádzkovateľ vozidla nesmie v premávke na pozemných komunikáciách prevádzkovať vozidlo, ktoré A) nemá tabuľku s evidenčným číslom čitateľnú zo vzdialenosti 50 m, B) nemá identifikačné číslo vozidla VIN zhodné s identifikačným číslom vozidla VIN uvedeným v osvedčení o evidencii alebo technickom osvedčení vozidla, ak bolo také číslo vozidlu pridelené, C) nie je vybavené zariadením na spájanie vozidiel. 1 bod 6. Pneumatika nesmie mať na svojom vonkajšom obvode, napr. oblasti koruny, boku a pätky pneumatiky A) trhliny ani poškodenia, ktoré narúšajú kordovú kostru; jej obnaženie nie je závadou, B) trhliny ani poškodenia, ktoré obnažujú kordovú kostru alebo ju narúšajú, C) trhliny, ktoré obnažujú kordovú kostru; jej poškodenie však nie je závadou. 1 bod 7. Pneumatika nesmie mať na svojom vonkajšom obvode, napr. v oblasti koruny, boku a pätky pneumatiky A) trhliny ani poškodenia, ktoré narúšajú kordovú kostru; jej obnaženie však nie je závadou, B) trhliny, ktoré obnažujú kordovú kostru; jej poškodenie však nie je závadou, C) trhliny ani poškodenia, ktoré obnažujú kordovú kostru alebo ju narúšajú. 1 bod 8. Ak zjavne uniká palivo, olej, mazivo alebo iné prevádzkové náplne z vozidla A) možno s takýmto vozidlom jazdiť iba rýchlosťou neprevyšujúcou 60 km.h-1, B) považuje sa takéto vozidlo za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, C) možno také vozidlo používať len na účelových komunikáciách. 1 bod 9. Prevádzkovateľ nesmie v premávke na pozemných komunikáciách prevádzkovať vozidlo, ktoré A) nedosahuje rýchlosť najmenej 100 km.h-1, B) poškodzuje pozemné komunikácie nad prípustnú mieru, C) nemá funkčné osvetlenie batožinového priestoru. 1 bod 10. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak A) niektoré svetelné zariadenie dôležité pre bezpečnosť premávky na pozemných komunikáciách chýba alebo je nesprávne umiestnené, nesvieti alebo nespĺňa ustanovené podmienky, takže hrozí bezprostredné nebezpečenstvo, B) najvyšší bod činnej svietiacej plochy stretávacích svetiel je nižšie ako 1200 mm nad rovinou vozovky, C) nie je vybavené klimatizačným systémom. 1 bod 11. Ak pohonič ide vedľa záprahového vozidla, je povinný ísť po A) pravej strane, B) ľavej strane, C) ľavej strane a najviac jeden meter od vozidla. 1 bod 12. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak A) dodatočne namontované svetelné zariadenia narúšajú výhľad z miesta spolujazdca, B) je poškodený alebo deformovaný podvozok, rám alebo karoséria, C) vozidlo nie je vybavené zariadením na spájanie vozidiel. 1 bod 13. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak A) niektoré svetelné zariadenie dôležité pre bezpečnosť premávky na pozemných komunikáciach chýba alebo je nesprávne umiestnené, nesvieti alebo nespĺňa ustanovené podmienky, takže hrozí bezprostredné nebezpečenstvo, B) najvyšší bod činnej svietiacej plochy brzdových svetiel je nižšie ako 1500 mm nad rovinou vozovky, C) nie je vybavené zariadením na spájanie vozidiel. 1 bod 14. Pre smer, ku ktorému stojí policajt pri riadení premávky na križovatke čelom alebo chrbtom znamená tento pokyn A) „Voľno“, ak má obe ruky pripažené, B) povinnosť odbočiť vpravo alebo vľavo, C) „Stoj!“; vodič je povinný zastaviť vozidlo pred hranicou križovatky. 1 bod 15. Povinnou výbavou motorového vozidla kategórie M, N, T, C a Ps sú A) protisklzové reťaze, B) krieda a meracie pásmo na vyznačenie stôp a postavenia vozidla v prípade dopravnej nehody, C) homologizovaný prenosný výstražný trojuholník. 1 bod 16. Ak sa pri vlečení motorového vozidla použije lano, A) jeho dĺžka nesmie byť menšia ako 1,5 m, B) nesmie byť vzdialenosť medzi vozidlami menšia ako 2 m, C) nesmie byť vzdialenosť medzi vozidlami menšia ako 2,5 m. 1 bod 17. Ak zjavne uniká palivo, olej, mazivo alebo iné prevádzkové náplne z vozidla A) možno s takýmto vozidlom jazdiť iba rýchlosťou neprevyšujúcou 60 km.h-1, B) považuje sa takéto vozidlo za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, C) možno také vozidlo používať len na účelových komunikáciách. 1 bod 18. Ak sa pri vlečení motorového vozidla použije lano, A) jeho dĺžka nesmie byť menšia ako 1,5 m, B) nesmie byť vzdialenosť medzi vozidlami menšia ako 2,5 m, C) nesmie byť vzdialenosť medzi vozidlami menšia ako 2 m. 1 bod 19. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak A) na zvukovom výstražnom zariadení došlo k zmene tónu, B) výhľad z miesta vodiča je obmedzený alebo znemožnený, C) nie je na čelnom skle zatemňovací pás, ktorý umožňuje najmenej 50 % priepustnosti svetla. 1 bod 20. Povinnou výbavou motorového vozidla kategórie M a N je A) ťažná tyč s minimálnou dĺžkou 6 m určená na vlečenie vozidiel, B) ťažné lano? to platí aj pre jednostopové motorové vozidlá, C) príručný zdvihák s nosnosťou rovnajúcou sa aspoň zaťaženiu najviac zaťaženej nápravy vozidla alebo rovnajúcou sa hmotnosti zdvíhanej časti vozidla z najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti vozidla pri zdvíhaní tejto časti spôsobom určeným výrobcom na použitie zdviháka. 1 bod Nezodpovedali ste všetky otázky testu. Chcete vyhodnotiť neúplný test ? Áno Nie Vyhodnotiť