Autoškola Testy Pravidlá cestnej premávky 1. Križovatkou s riadenou premávkou sa rozumie A) každé miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú, B) miesto, na ktorom je premávka riadená policajtom alebo inou osobou oprávnenou dávať pokyny na zastavenie vozidla, C) križovatka, na ktorej je premávka riadená dopravnými zariadeniami alebo policajtom, prípadne inou oprávnenou osobou. 2 body 2. Vodič motocykla je počas jazdy povinný vhodným spôsobom chrániť si zrak A) okuliarmi a ochranným štítom za každých okolností, B) okuliarmi len pri snežení alebo v daždi, C) najmä okuliarmi alebo ochranným štítom, ak sa tým nezníži bezpečnosť jazdy, najmä v hmle, pri snežení alebo v daždi. 2 body 3. Zastavením vozidla sa rozumie A) prerušenie jazdy z dôvodu nezávislého od vôle vodiča, B) každé prerušenie jazdy, C) uvedenie motorového vozidla do pokoja na čas nevyhnutne potrebný na urýchlené nastúpenie alebo vystúpenie prepravovaných osôb. 2 body 4. Ak ten, kto prekážku cestnej premávky spôsobil, ju bezodkladne neodstráni, je povinný ju označiť A) len za zníženej viditeľnosti, B) len vtedy, ak prekážku spôsobil na diaľnici alebo na rýchlostnej ceste, C) a oznámiť to policajtovi. 2 body 5. Električkový koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať A) na ktoromkoľvek mieste, a to vždy priečne, B) na ktoromkoľvek mieste, ak nie je v blízkosti električka, C) len priečne, a to na mieste prispôsobenom na to. 2 body 6. Vodič motocykla smie jazdiť rýchlosťou najviac A) 90 km.h-1, na diaľnici a na rýchlostnej ceste 130 km.h-1, B) 110 km.h-1, C) 80 km.h-1, na diaľnici a na rýchlostnej ceste 120 km.h-1. 2 body 7. Vodič vozidla, ktorý je povinne vybavené prenosným výstražným trojuholníkom, je povinný tento trojuholník použiť počas núdzového státia, ak také vozidlo tvorí prekážku cestnej premávky. Vodič je povinný trojuholník umiestniť na okraji vozovky tak, aby ho prichádzajúci vodiči včas a zreteľne videli, a to vo vzdialenosti najmenej A) 30 m za vozidlom mimo obce a na diaľnici a rýchlostnej ceste najmenej 60 m za vozidlom, B) 50 m za vozidlom a na diaľnici a rýchlostnej ceste najmenej 100 m za vozidlom; v obci môže byť táto vzdialenosť, ak to vyžadujú okolnosti, kratšia, C) 30 m za vozidlom v obci aj mimo obce. 2 body 8. Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak A) osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie na zastavenie vozidla krúžením červenou alebo žltou zastávkou, B) osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie vodorovným kývaním ruky s červenou alebo žltou zástavkou, C) svieti prerušované biele svetlo. 2 body 9. Vodič smie v obci jazdiť rýchlosťou najviac A) 60 km.h-1, a ak ide po diaľnici v obci alebo po rýchlostnej ceste v obci, najviac 110 km.h-1, B) 50 km.h-1 , a ak ide po diaľnici v obci alebo po rýchlostnej ceste v obci, najviac 90 km.h-1 , C) 80 km.h-1. 2 body 10. Pred železničným priecestím vodič je povinný A) dať zvukové výstražné znamenie na upozornenie osoby pribratej na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia, B) počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie, C) vždy zastaviť vozidlo. 2 body 11. Vodič sa nesmie otáčať a cúvať A) na parkovisku, B) v obytnej zóne, C) na križovatke s riadenou premávkou; otáčať sa smie, ak to dovoľuje dopravná značka alebo dopravné zariadenie. 2 body 12. Na cestách 1. triedy a za zníženej viditeľnosti aj na ostatných cestách s výnimkou účelových komunikácií je A) mimo obce aj v obci dovolené státie len na mieste označenom ako parkovisko, B) mimo obce dovolené len zastavenie, C) mimo obce zakázané zastavenie a státie na inom mieste než na mieste označenom ako parkovisko s výnimkou núdzového státia. 2 body 13. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie A) v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty, B) mimo obce zastaviť a stáť šikmo na okraj cesty, C) v obci aj mimo obce zastaviť a stáť kolmo na okraj cesty. 2 body 14. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, A) vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu má prednosť v jazde, B) má prednosť v jazde vždy vodič vozidla s vyššou hmotnosťou, C) vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou. 2 body 15. Pozdĺž električky sa jazdí A) vpravo, ak nie je dopravnou značkou povolená jazda vľavo, B) vľavo, ak nie je dopravnou značkou povolená jazda vpravo, C) za každých okolností vľavo. 2 body 16. Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak za zníženej viditeľnosti A) osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie kývaním ruky s bielym svetlom cez stred tela, B) svieti prerušované biele svetlo, C) osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie krúžením červeným svetlom v hornom polkruhu. 2 body 17. Osoba sediaca na sedadle vozidla povinne vybavenom bezpečnostným pásom alebo iným zadržiavacím zariadením je povinná toto zariadenie použiť; to neplatí pre A) spolujazdca sediaceho na zadnom sedadle vozidla, B) osobu, ktorá nemôže byť pripútaná zo zdravotných dôvodov; takáto osoba sa musí preukázať osvedčením o oslobodení od použitia bezpečnostných systémov vozidla, C) vodiča počas jazdy v obci. 2 body 18. Ak je nevyhnutné upozorniť ostatných účastníkov cestnej premávky na hroziace nebezpečenstvo, najmä v prípadoch, keď je nutné náhle znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo, A) dáva vodič svetelné výstražné znamenie zapnutím výstražnej funkcie smerových svietidiel, B) použije vodič zvukové výstražné znamenie, C) dáva vodič svetelné výstražné znamenie prerušovaným zapínaním predných hmlových svietidiel. 2 body 19. Vodič nesmie zastaviť a stáť A) v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti, B) v žiadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti, C) v obci na križovatke tvaru „T“ na náprotivnej strane vyúsťujúcej cesty. 2 body 20. Vodič vždy pri zmene smeru jazdy alebo pri vybočovaní z neho je povinný A) dávať znamenie o zmene smeru jazdy, B) použiť osobitné zariadenie umožňujúce výstražnú funkciu smerových svietidiel, C) zaradiť druhý prevodový stupeň. 2 body Nezodpovedali ste všetky otázky testu. Chcete vyhodnotiť neúplný test ? Áno Nie Vyhodnotiť